enta-3amel-eh

اهلا وسهلا بيك زائرنا !!!!
عزيزى الزائر / او الزائره العزيزه

نتشرف بيك سواء كنت عضو او زائر !!
ورمضان كريم
enta-3amel-eh

المنتدى ليس بعدد اعضاءه بل بترابط اعضاءه كاسره واحده

لمزيد من الاخبار زوروا موقعناا ( ENTA-3AMEL-EH ) اما تحب تسجل لازم يكون الباسورد مكون من (حروف وارقام) شكرا

    قصة فتاة محترمة جدااااا . الحلقه السادسه

    شاطر
    avatar
    المدير العام
    Admin

    عدد المساهمات : 111
    نقاط : 330
    تاريخ التسجيل : 13/08/2010

    قصة فتاة محترمة جدااااا . الحلقه السادسه

    مُساهمة من طرف المدير العام في الإثنين أغسطس 30, 2010 10:36 pm

    شيرين: يا بنتي انتي بتدخلى الامتحان تكتبي الي تعرفيه سواء
    جالك او مجالكيش, المهم تملي ورقة الاجابة.

    منى : هو انا هستنا لما
    ادخل الامتحان؟, انا مش فاهمة حاجة اصلا , انا عايزة اخد درس ,وعايزة الحق
    دا معادش الا شهرين على الامتحانات, وخالد زميلي قالي ممكن يشرحلي , بس مش
    عارفة اعمل ايه.

    شيرين: ايه دا ماحنا اتنطقنا اهه وبقي لنا اصحاب
    ولاد .

    منى: لو سمحتى يا شيري ,دا ولد محترم جدا وبعدين دا دحيح
    الدفعة, وانتي عارفة كويس اني ماليش في الحورات دي.

    شيرين :طب
    بالراحة عليا شوية, ربنا يكملك بعقلك يا ستي ويبعد عنك الشيطان ......ييييه
    اهو جه.

    منى: هو مين دا؟

    شيرين: الشيطان.

    التفتت منى
    لتجد نفسها وجها لوجه امام احمد, نظر الي منى وقال محادثا شيرين

    احمد:
    شيطان ايه؟

    أ*ياه انتي لسه بتحمري , بس والله ليكي وحشة

    منى:....................

    م*حرام
    عليكي يا شيري بقي دا شيطان

    قالت شيرين

    شيرين: سيبك انت,
    كنت رايح على فين كده؟

    احمد : كنت بدور على كيمو مشفتيهوش؟

    شيرين
    : لا مشفتوش, الا صحيح يا ايمو , متعرفش حد بيدي دروس سنة اولي .

    نظر
    لمنى بنظرة خاوية وقال

    احمد: اعرف واحد صاحبي كان معانا, هو دلوقتي
    معيد, انتي عايزة تاخدي درس؟

    مني بصوت خفيض

    منى: اه, انا
    كنت بسأل شيرين اعمل ايه, بس انا ممكن واحد زميلي يشرحلي.

    أ* واحد
    زميلك , هو انتي لحقتي ,ماكنتي عاقلة, قال واحد زميلي قال

    احمد: لا
    لا لا, متخليش حد يلخبطلك دماغك , انا هظبطلك عند صاحبي دا وهبقي اكلمك
    اقولك, تمام؟

    م*مابلاش انت, انا ما صدقت نسيتك

    منى : ماشي ان
    شاء الله.

    احمد: يلا , عايزين حاجة؟

    شيرين: وهنعوز منك انت
    ايه؟

    احمد: ماشي يا غلباوية ,سلام.

    وبعد ان مشي التفتت شيرين
    لمنى واضعة كفيها في وسطها

    شيرين: وايه هكلمك اقولك دي ان شاء
    الله, انتو بتكلمو بعض؟

    منى: لا والله العظيم ابدا , هو مكلمنيش الا
    مرة يقولي على الرحلة وبس وعمرنا متكلمنا حتى في الكلية بعدها.
    شيرين:
    وبس؟

    منى: انا حلفت , انتي مش مصدقاني؟

    شيرين: مصدقاكي يا
    ستي......., والله انا نفسي انصحك بس خايفة تفهميني غلط.

    منى: لا
    قولي يا شيري براحتك.

    شيرين : اصل احمد دا انا اعرفه من اول ما حطيت
    رجلي في الكلية, كان لسه بيعيد تانية ,كان واد بايظ وكده , بصراحة عجبني
    اوي لانه مع كل دا كان جدع , وحصلت توقيعة كده من واحدة صاحبتي, وصلتله اني
    معجبة , كنا ساعتها مش اصحاب اوي , فبدأ هو يرسم عليا وبتاع , بس شوية كده
    , عرفت حكاية التوقيعة وقلتله اني مش في دماغي حاجة , وبقينا اصحاب من
    ساعتها , بس هو مبيبطلش رمرمة , انا مش قلقانه منه هو , انا خايفة عليكي
    انتي , ممكن تحطي انتي في دماغك حاجة وهو مش هنا اصلا.......

    منى
    تقاطعها بشدة

    منى: انا مفيش في دماغي حاجة.

    شيرين: اسمعيني
    بس للاخر, انتي لسة مش في دماغك حاجة, بس انتي خام ع الاخر , يعني مصيبة
    ,ممكن من ادبك تروحي في داهية , ومتفتكريش انا مش دريانه بيكي ,دانتي
    بتحمري لما بيكلمك.

    منى: هو الادب بقي عيب الايام دي؟

    شيرين:
    لا , مبقاش عيب ولا حاجة, بس عشان تتعاملي مع الناس لازم تكوني مصحصحة,
    يعني عندك سارة صاحبتك مثلا, انا شايفة انها مبقالهاش شهر ونص في الكلية
    وبقت اشهر من احمد نفسه, ومع ذلك محدش يقدر يتعدي حدوده معاها,ولا يقول
    عليها كلمة , وكل الناس اصحابها ,اهي هي دي الصحوبية الي كنت بقولك
    عليها,يبقي كل الناس اصحابك , بس انتي مش ملك حد.

    منى: انتي
    بتقوليلي الكلام دا ليه.

    شيرين: عشان انا بنت وعارفة البنات كلها
    بتبقي عايزة تحب وتتحب وانا نفسي حبيت واتحبيت واديكي شفتي الي حصلي ومن
    ساعتها الحمد لله , عرفت ان الطريق السليم مفيش احسن منو, وانا تعبت جامد
    بعد اسامة ,واحدة غيري كانت دورت على واحد تاني على طول عشان تملا الفراغ
    الي سابه, ودا الي بيحصل على طول البنت اول مابتسيب الولد بتبقي عاملة زي
    المدمنة مبتبطلش ولاد ,وهاتيلي اسم بنت سابت ولد وما ارتبطتش بعده , انا
    الحمد لله لولا انهم لحقوني بمحمود ودخل من الباب مكناش هنتخطب بعد اسبوعين
    ,وانا شفت , شفت انتي بتبصي لاحمد ازاي ,انا اكبر منك بسنتين صحيح, بس انا
    شفت كتير , وانتي بقي ودماغك , خدي بالك من نفسك غشان محدش هياخد باله
    منها الا انتي , والكلام دا مش على احمد بس , دا على اي ولد تاني يحاول
    يدخلك من الشباك.


    صمتت شيرين ونظرت لمنى التي كانت مشدوهة طوال
    المحاضرة التي قالتها شيرين , شعرت منى بان كل كلمة قالتها شيرين كانت صواب
    ,حتى ان عينيها امتلأت بالدموع.

    شيرين:ايه يا بنت يا هبلة انتي
    هتعيطي؟

    ومدت زراعها واحتضنت منى وقالت

    شيرين: يا عبيطة ,انا
    قصدي افهمك.

    مني من بين دموعها

    منى: انا فهمت والله فهمت. مضحك

      الوقت/التاريخ الآن هو السبت أكتوبر 20, 2018 3:18 am